قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی
ماده ۱ در راستای ارتقای جایگاه نظام تعلیم و تربیت کشور ضمن تأکید بر ارتقای کمی و کیفی مدارس دولتی به منظور بهره گیری از مشارکت همگانی مردمی در امر […]
ماده ۱ در راستای ارتقای جایگاه نظام تعلیم و تربیت کشور ضمن تأکید بر ارتقای کمی و کیفی مدارس دولتی به منظور بهره گیری از مشارکت همگانی مردمی در امر […]
ماده ۱ – منظور از « آزمون سراسری» در این قانون عبارت است از کلیه آزمون هایی که جنبه ملی و همگانی دارد و توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری […]
ماده واحده به موجب این قانون تخلیه ساختمان هایی که در اختیار خوابگاه های دانشجویی قرار دارند، تا رفع نیاز دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی (حداکثر به مدت پنج […]
کلیات کودکان و نوجوانان سرمایههای جامعه هستند و جایگاه آنان در دیدگاه اسلامی بسیار متعالی است. آموزههای اسلامی تمام زوایای حقوق کودکان چه پیش از تولد و چه پس از […]
ماده ۱ (اصلاحی سال ۱۴۰۲) ـ به منظور بهره مندی از دانش و تخصص نخبگان غیرایرانی که در راستای آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی و تأمین منافع ملی، خدمات […]
فصل اول – کلیات مقدمه: بررسیهای انجام شده در دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش در سال ۷۶، نشان داد که فقدان یک آییننامه جامع برای اداره مطلوب مدارس و […]
ماده ۱ در این آییننامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار میروند: الف ـ قانون: قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفهای و مهارتی ـ مصوب ۱۳۹۶ـ […]
ماده ۱ در اجرای بندهای (۱) و (۲) سیاستهای کلی اشتغال و بندهای (د) و (هـ) ماده(۲۱ ) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۵/۱۰/۱۳۸۹ و با […]
ماده ۱ گزینش مربیان پرورشی، معلمان و کلیه کارکنان آموزش و پرورش بر اساس فرمان مورخ ۱۵ /۱۰ /۱۳۶۱ حضرت امام خمینی (ره) به شرح زیر خواهد بود: ضوابط: ماده […]
مقدمه با عنایت به جایگاه و نقش تأثیرگذار مدیران مدارس در هدایت و راهبری تربیتِ دانشآموزان و تحقق اهداف تعلیموتربیت و با توجه به اصول «قانونمداری، عدالتمحوری، مسئولیتپذیری و پاسخگویی» […]